Пропуснете до основното съдържание »

Вашата кошница е празна

Програмиране на Web графики с Perl & GNU софтуер

Редовна цена: 23,95 лв.

Специална цена: 20,36 лв.

Наличност: На склад

cover-perl_webgraph

Кликнете два пъти върху изображението, за да го видите в по-голям размер

Намаляване
Увеличаване

Подробности

Повечето хора смятат, че създаването на web графики е работа единствено и само на графичните редактори като Adobe Photoshop или Paint Shop Pro. Истината е, че с помощта на софтуерите със свободен достъп (Open Source) като Perl и GNU Image Manipulation Program (Gimp) вие можете собственоръчно да генерирате динамични графики, базирани върху потребителския вход и дейност, лесно да управлявате съдържанието им и да оптимизирате графичната компресия и качество. Създаването на графични скриптове, като се почне от броячите на достъпа и статистическите отчетни графики и се стигне до научните графики и анимираните GIF-ове, е по силите на повечето от разработчиците на web скриптове. Обаче тази област почти не е документирана и голяма част от програмистите дори и не подозират за съществуването на множеството свободно достъпни библиотеки и инструменти в Интернет. "Програмиране на Web графики с Perl & GNU Софтуер" е насочена към web програмисти със средно ниво знания, които искат да използват CGI скриптове за създаването на графики с динамично съдържание. "Програмиране на Web графики с Perl & GNU Софтуер" използва един практически и описателен подход при въвеждането на новата информация. Книгата документира и използва няколко мощни Perl модула за създаване на графики (GD, ImageMagick, PerlMagick и GIFgraph). Освен това в нея ще намерите и детайлна документация за създаване на Gimp скриптове както в Script-Fu, така и посредством Perl интерфейс. "Програмиране на Web графики с Perl & GNU Софтуер" акцентира вниманието ви върху: - Как да създадете графични карти с данни, извлечени от бази данни - Реализацията на няколко нови модула на Perl за създаването на точни, стегнато форматирани PostScript файлове - Многократно използващи се програми за създаване на много от известните приложения като например web броячите и web видеокамери - Как да създадате анимирани GIF-ове за кратко време - Как да оптимизирате графичното генериране от страна на сървъра Книгата документира: - Най-популярните web графични файлови формати - Описание както на библиотеките PNG, JPEG и giflib, така и на много други свободнодостъпни, частни библиотеки и SDK - Обширна документация и примери, използващи графичните модули GD и GIFgraph на Perl, и интерфейса на Perl към библиотеките ImageMagick - Документация на Gimp, Script-Fu и на интерфейса на Perl към Gimp "Програмиране на Web графики с Perl & GNU Софтуер" ще промени начина ви на мислене относно създаването и обработването на графики в Мрежата.
Предговор
I. Въведние в Web графиките
1. Формати за файлове, съдържащи изображения
Основи на мрежовата графика
Формат за обмен на графични файлове (GIF)
Графични файлове, преносими по мрежа (PNG)
JPEG
Библиография
2. Обработка на графика в Web
Сървър и CGI
Браузър и web графика
Представяне на графични изображения в HTML
Цветове и web браузъри
Някогашният и бъдещият браузър
Библиография
3. Благодарствен молебен към библиотеките
Библиотеки за поддръжка на изображения
Библиография
II. Графични програмни инструменти
4. Набързо създаване на графични приложения с GD
Оживяване на GD
Примерно приложение: Симулатор на шахматна дъска
Разпространение на GD.pm
Методи за шрифтове
Методи за многоъгълници
5. По-голяма мощност при създаване на графични
скриптове с PerlMagick
Да научим PerlMagick за 21 секунди
Разпространение на ImageMagick и PerlMagick
Атрибути и методи на Image::Magick по категории (групи)
Четене и записване на изображения
Получаване и задаване на атрибутите на Image::Magick
Обработване на изображения
Как да съобщим, че има грешка
Използване на спомагателните средства за обслужване на ImageMagick
6. Диаграми и графики с GIFgraph
Хайде да създадем няколко диаграми
Справочник за GIFgraph
Цветове в GIFgraph
Създаване на комплекти данни с Data::Xtab
Предаване на GIFgraph диаграми на GD обекти
7. Web графики с Gimp
Бърз преглед на Gimp
Снабдяване и инсталиране на Gimp
Използване на Gimp за ежедневни Web проекти
Скриптове на Perl в Gimp
Библиография
III. Динамични графични техники
8. Графични карти
Графични карти на сървъра или графични карти на клиента
Инструменти за графични карти
Графични карти набързо: Машина за преброждане
9. Движещи се картини: Програмиране на GIF анимация
Анатомия на една анимация с GIF89a
Седем лесни примера с PerlMagick
GIFscript – език за скриптове в анимацията
10. Готварска книга за web графични приложения
Модулът BrokenImage (повредено изображение)
Брояч на получилите достъп до web страница
Претъркулване с мишката през елемент от меню с JavaScript
Web видеокамера
ASCII ALT атрибути
Създаване на миниатюрни изображения (Thumbnailing)
Библиография
11. Офис без хартия? Не и в нашия живот: Печатането и Мрежата
Ще научите всичко за PostScript, от което имате нужда
Използване на PostScript модули в Мрежата
Модул PostScript::TextBlock
Документи от много страници с PostScript::Document
Модулът PostScript::Elements
Библиография
IV. Приложения
А. Един PNG декодер, написан на Perl
Б. Бърз справочник за Gimp
Кутията с инструменти на Gimp
Йерархията в менюто Toolbox
В. Справочник за процедурите в Gimp
Информация в процедурната база данни
Файлови операции
Рисуване, изчертаване и трансформации
Управление на цветовете, палитрите и шаблоните
Процедури за избор
Слоеве и канали
Undo и Redo (отменям и извършвам повторно)
Информация за изображенията и управление
Потребителски интерфейс
Разширения
Индекс
Шон Уолъс е програмист, художник и изпълнителен директор на художествената организация AS220 (http://www.as220.org) в търговската част на град Providence, Rhode Island (RI). През последните дванадесет години той използва компютрите и най-вече Perl за разрешаване на графични проблеми.
Той завършва компютърно инженерство в Университета на RI и участва в констру- ирането на ранната (средата на осемдесетте) система за хипермедийни доставки на HyperView Systems в Middletown, RI. Шон е един от основателите на SMT Computing Society. Също така той е и член на Perl Mongers. Други софтуерни проекти, с които се занимава по настоящем, са софтуерът със свободен достъп Bolero - система за нотиране на музика (http://www.as220.org/shawn/bolero) и Institute for Folk Computing - програма за информиране и подтикване към употребата на софтуери със свободен достъп на потребителите от Providence.